CLXXI Koncert Pałacowy

Organizator Pałac Lubostroń

Kategoria koncert

Data


Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak serdecznie zaprasza na CLXXI Koncert Pałacowy - Koncert w wykonaniu Wojciecha Maciejowskiego (tenor), Damiana Wilma (baryton), Mateusza Eckert (baryton) i Alicji Tarczykowskiej (fortepian). Koncert odbędzie się 16 lutego 2014 r. w Sali Rotundowej. Początek o godz. 17.00.

Wstęp - 10 zł


W programie:
Ralph Vaughan Williams (1872-1958) - Songs of travel, cykl pieśni (1904), sł. R.L. Stevenson
- The Vagabond
- Let Beauty Awake
- The Roadside Fire
- Youth and Love
- In Dreams
- The Infinite Shining Heavens
- Whither Must I Wander
- Bright is the Ring of Words
- I Have Trod the Upward and the Downward Slope
Damian Wilma baryton
Alicja Tarczykowska fortepian

Sergiusz Rachmaninow (1873-1943) - Pieśni (wybór)
- O, net, molju, ne ukhodi! op. 4 nr 1 (sł. D. Miereżkowski)
- Utro op. 4 nr 2 (sł. M. Janow)
- V molchan'ji nochi tajnoj op. 4 nr 3 (sł. A. Fet)
- Ditja! Kak cvetok ty prekrasna op. 8 nr 2 (sł. A. Pleszczejew, wg H. Heinego)
- Vsjo otnjal u menja op. 26 nr 2 (sł. F. Tiutczew)
- Vchera my vstretilis' op. 26 nr 13 (sł. J. Polonski)
Mateusz Eckert baryton
Alicja Tarczykowska fortepian

-------------- p r z e r w a --------------

Robert Schumann (1810-1856) - Dichterliebe, cykl pieśni op. 48 (1840), sł. H. Heine
- Im wunderschönen Monat Mai
- Aus meinen Tränen sprießen
- Die Rose, die Lilie
- Wenn ich in deine Augen seh'
- Ich will meine Seele tauchen
- Im Rhein, im heiligen Strome
- Ich grolle nicht
- Und wüssten's die Blumen
- Das ist ein Flöten und Geigen
- Hör' ich das Liedchen klingen
- Ein Jüngling liebt ein Mädchen
- Am leuchtenden Sommermorgen
- Ich hab' im Traum geweinet
- Allnächtlich im Traume
- Aus alten Märchen winkt es
- Die alten, bösen Lieder
Wojciech Maciejowski tenor
Alicja Tarczykowska fortepian


Wojciech Maciejowski tenor
Urodzony w Poznaniu. Przez 10 lat był chórzystą i solistą Poznańskiego Chóru Chłopięcego Jerzego Kurczewskiego. Jest absolwentem muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Podyplomowego Studium Dyrygenckiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem, klasa prof. Ewy Wdowickiej). Stypendysta Towarzystwa Mozartowskiego i Akademii Mozarteum w Salzburgu, gdzie pod kierunkiem prof. E. Häfligera i E. Tappy pracował nad interpretacją muzyki Mozarta (1990). Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (trzy nagrody) oraz Konkursu im. S. Moniuszki w Warszawie (I nagroda, 1989). Od 1988 roku współpracuje z teatrami operowymi w kraju (Poznań, Bytom, Kraków, Łódź, Szczecin) i za granicą (Bruksela, Antwerpia, Monachium, Salzburg, Frankfurt a/Main, Praga, Berno). Występował na znanych festiwalach muzycznych (m.in. Łańcut, Kudowa, Brighton, Tokio, Praska Wiosna, Wiener Klassik, Mozartwoche Salzburg, Wratis lavia Cantans), współpracując z tak znanymi dyrygentami jak: Gerd Albrecht, Sylvan Camberling, Silvio Varviso, Hans Zender, Bernard Heitink, Stefan Stuligrosz, Tomasz Bugaj, Wojciech Michniewski, Tadeusz Wojciechowski, Jerzy Salwarowski. Ma na swym koncie liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe w Polsce, Czechach, Niemczech, Belgii, Austrii i Stanach Zjednoczonych. W latach 1999-2003 pełnił funkcję dyrektora artystycznego festiwalu Świnoujskie Dni Muzyki Viva la Musica. Od 1996 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Akademii Sztuki w Szczecinie. Współpracuje także z Akademią Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W roku 2003 uzyskał w Akademii Muzycznej w Warszawie tytuł doktora habilitowanego sztuki. Od 2008 pełni funkcję Dziekana Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2010 roku otrzymał z rąk Prezydenta RP tytuł profesora sztuk muzycznych. Często prowadzi mistrzowskie kursy wokalne oraz uczestniczy w pracach jury międzynarodowych konkursów.


Mateusz Eckert baryton

Urodził się w Grodzisku Wlkp. Już jako siedmioletni chłopiec wykazywał pierwsze umiejętności wokalne śpiewając w chórku kościelnym. W wieku dziesięciu lat został chórzystą i solistą Polskich Słowików. Obecnie jest studentem V roku Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego. Finalista Konkursu Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego we Vrable (Słowacja). Koncertował w wielu krajach (Austria, Niemcy, Belgia, Holandia, Francja, Szwajcaria, Rosja, Kraje Skandynawskie oraz Stany Zjednoczone), występując m.in. w Concertgebouw w Amsterdamie, w Katedrze Les Invalides, czy Katedrze berlińskiej. Współpracuje z takimi dyrygentami, jak: P. Sułkowski, M. Figas, P. Wajrak, S. Heinrich. W latach 2010-2013 występował dwukrotnie podczas Operowego Forum Młodych odbywającego się w ramach Bydgoskiego Festiwalu Operowego, wykonując partie Antonia w operze Wesele Figara W.A. M ozarta oraz Manuela w operze Krótkie życie M. de Falli. Obecnie współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy.


Damian Wilma baryton

Naukę śpiewu rozpoczął w roku 2008 w PZSM im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie śpiewu mgr Anny Wilk. Obecnie jest studentem I roku studiów II stopnia Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez O. Pasiecznik, U. Kryger, K. Theill, M. Kobayashi oraz P. Bednarskiego. Laureat nagrody za najlepsze wykonanie utworu polskiego podczas Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sarii w Nowym Sączu (2013). Zdobywca II miejsca oraz Nagrody Specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Złote Głosy oraz II miejsca w konkursie w ramach III Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej we Włocławku. Od roku 2012 jest aktorem Bydgoskiego Teatru Lalek Buratino.


Alicja Tarczykowska pianistka, kameralistka
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. Wiesławy Ronowskiej (2006). Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń na Podyplomowym Studium Instrumentalistyki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, które ukończyła w roku 2008. Jako stypendystka programu Socrates Erasmus kształciła się również w Istituto Musicale Achille Peri w Reggio Emilia we Włoszech w klasie prof. Ennio Pastorino i prof. An Li Pang (2005). Brała udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez takich profesorów, jak: Katarzyna Popowa-Zydroń, Aleksiej Orłowiecki, Andrzej Jasiński, Kevin Kenner, Jerzy Sulikowski oraz Andrzej Tatarski. W 2012 ukończyła Międzywydziałowe Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wielu wybitnych artystów. Jest laureatką nagród i wyróżnień na międzynarodowych i krajowych konkursach pianistycznych. Za osiągnięcia artystyczne otrzymała dwukrotnie Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Nagrodę Prezydenta Miasta Torunia. Uczestniczyła w Międzynarodowych Festiwalach Muzycznych oraz koncertach w Polsce, Austrii, Czechach i we Włoszech. W 2006 wystąpiła jako solistka na koncercie z Akademicką Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Zygmunta Rycherta w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy oraz z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Rubena Silvy w Dworze Artusa w Toruniu. W marcu 2013 wystąpiła z Dariną Gapicz (mezzosopran) na Koncercie Chopin i Shebanova in memoriam w ramach Wawer Music Festiwal w Warszawie, a we wrześniu 2013 z Wojciechem Maciejowskim (tenor) na Koncercie w ramach XI Festiwalu Muzyki Kompozytorów Polskich w Warszawie. Od roku 2006 pracuje jako pianista i korepetytor na Wydziałach Instrumentalnym i Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2011 jest również wykładowcą na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Od 2012 towarzyszy śpiewakom podczas Kursów Wokalnych we Włoszakowicach prowadzonych przez prof. Wojciecha Maciejowskiego. Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako kameralistka, współpracując zarówno z wokalistami, jak i instrumentalistami. Posiada bogaty repertuar, zawierający m.in. utwory literatury wokalnej i skrzypcowej, altówkowej i wiolonczelowej.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X