Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Starostwo Powiatowe w Żninie zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych www.znin.pl.
Status pod względem zgodności
Status: |
Strony internetowe są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. |
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
a) niezgodność z USTAWĄ z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: |
Część dokumentów, zamieszczona jest w postaci nieprzeszukiwalnych plików .pdf (skan dokumentu). Przykładem takich informacji są dokumenty pochodzące od podmiotów zewnętrznych, które zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej, wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany), np. petycje, a także część informacji opublikowanych przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy. W miarę możliwości będziemy dokładać starań by nowe dokumenty były dostępne cyfrowo. |
|
b) nieproporcjonalne obciążenie: |
Brak możliwości technicznych (archiwum starego Biuletynu Informacji Publicznej). |
|
c) treść nie wchodzi w zakres mających zastosowanie przepisów: |
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: |
2020-03-26 | |
Metoda przygotowania oświadczenia: |
Samoocena |
|
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: |
2024-03-29 |
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Opis (wraz z odnośnikiem) mechanizmu informacji zwrotnej, który ma być stosowany do zgłaszania organowi sektora publicznego wszelkich nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy: |
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, prosimy o kontakt z urzędem pod adresem poczty elektronicznej sekretariat@znin.pl Kontaktować można się także, przesyłając korespondencje w wersji papierowej na adres Starostwo Powiatowe w Żninie, ul. Potockiego 1, 88-400 Żnin, bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 303 11 00. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, oraz skargi na brak zapewnienia dostępności, należy składać na adres poczty elektronicznej sekretariat@znin.pl bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 303 11 |
|
Dane kontaktowe odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: |
Izabela Gronet - koordynator ds. dostępności |
|
Adres e-mail podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: |
|
|
Numer telefonu odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: |
52 303 11 00 |
Postępowanie odwoławcze
Opis (wraz z odnośnikiem) postępowania odwoławczego w przypadku niezadowalającej odpowiedzi na powiadomienie lub wniosek przesłany zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. b) dyrektywy: |
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. | |
Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postępowanie odwoławcze: |
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa, biurorzecznika@brpo.gov.pl, Infolinia - 800 676 676 |
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
Data publikacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej: |
2013-06-03 | |
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej, po dokonaniu istotnej zmiany jej zawartości, polegającej w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji lub zmianie sposobu publi- kowania informacji: |
2013-06-03 |
|
Informacja lub link do informacji o sposobie dokonania oceny dostępności cyfrowej: |
|
|
Informacje na temat utworzonych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji: |
SHIFT + ALT + H - Strona główna |
|
Link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej, w przypadku posiadania przez podmiot publiczny aplikacji mobilnej: |
Nie dotyczy. |
|
Informacja o możliwości powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej: |
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, prosimy o kontakt z urzędem pod adresem poczty elektronicznej sekretariat@znin.pl Kontaktować można się także, przesyłając korespondencje w wersji papierowej na adres Starostwo Powiatowe w Żninie, ul. Potockiego 1, 88-400 Żnin, bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 303 11 00. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, oraz skargi na brak zapewnienia dostępności, należy składać na adres poczty elektronicznej sekretariat@znin.pl bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 303 11 00. |
|
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: |
Dostępność architektoniczna
Informacja o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych: |
Budynek Starostwa Powiatowego usytuowany jest w Żninie przy ul. Potockiego 1. Wejście główne zlokalizowane jest bezpośrednio przy ulicy, wejście przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd i winda) znajduje się z tyłu budynku (informacja na drzwiach głównych oraz na znaku usytuowanym przy chodniku prowadzącym do budynku); na parkingu wydzielono miejsce parkingowe (niebieskie oznakowanie) zlokalizowane blisko wejścia do budynku od strony podjazdu i windy, szerokość ciągów komunikacyjnych prowadzących do budynku (od strony parkingu i chodnika) umożliwia swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Tylne drzwi prowadzące na parter budynku (wejście podjazdem) posiadają próg utrudniający przejazd wózka inwalidzkiego (przejazd możliwy, lecz wymagający wysiłku); drzwi do budynku w kolorze kontrastowym do elewacji, otwierane na klamkę, nieautomatyczne, nierozsuwane. Przy wejściu znajduje się dzwonek wzywający, za pomocą którego można wezwać pracownika urzędu. Windą zewnętrzną można dotrzeć na I i II piętro; na III piętro dostęp wyłącznie schodami. W przypadku niemożności skorzystania z windy na II piętrze budynku znajduje się mata ewakuacyjna. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych dostosowana do poruszania się na wózkach inwalidzkich, brak schodków i półpięter na poszczególnych kondygnacjach. Szerokość drzwi do niektórych biur poniżej 90 cm - zapewniony dostęp alternatywny. Schody wewnątrz budynku wykonane są z materiału antypoślizgowego, posiadają niewidoczne listwy antypoślizgowe, szyny. Na parterze przy wejściu do budynku zamontowano nadajnik do systemu informacyjno-lokalizacyjnego z głośnikiem, który w sposób głosowy informuje w jakim miejscu się znajduje petent; na poszczególnych kondygnacjach umieszczone są nadajniki do systemu informacyjno-lokalizacyjnego bez głośnika informujące za pomocą smartfona o miejscu oraz rodzajach spraw załatwianych na danym piętrze. System ten współpracuje z aplikacją YourWay. Na drzwiach poszczególnych biur znajdują się kontrastowe tabliczki z nazwą wydziału, nr biura i hasłowym opisem realizowanych zadań w danym biurze, na drzwiach znajdują się również tabliczki nadklamkowe z napisami alfabetem Braille'a. Na poręczach umieszczono nakładki z napisami w języku Braille'a informujące o nr piętra. Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. |
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o metodach umożliwiających skorzystanie z tej funkcji albo informację o jej braku: |
1. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Starostwo Powiatowe w Żninie (dalej Starostwo lub Urząd) zapewnia osobom mającym trudności w komunikowaniu się kontakt za pośrednictwem: • poczty elektronicznej powiat@znin.pl • tłumacza PJM (polski język migowy) • SJM (system językowo-migowy) • SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). 2. W Starostwie zatrudnione są 2 osoby przeszkolone w stopniu podstawowym z języka migowego. 3. Starostwo wyposażone jest w pętle indukcyjne, które znajdują się na sali sesyjnej oraz na parterze przy Wydziale Komunikacji i Dróg. 4. Osoba uprawniona zainteresowana skorzystaniem z usługi tłumacza języka migowego powinna za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl zgłosić taką potrzebę na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie. W przypadku braku możliwości zapewnienia obsługi w planowanym terminie Urząd zawiadomi o tym wnioskodawcę wskazując inny możliwy termin lub inną formę realizacji uprawnienia. 5. W sytuacjach nagłych Starostwo zapewni możliwość tłumaczenia na język migowy za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość. Z usługi tej można skorzystać zgłaszając potrzebę za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl lub osobiście do koordynatora ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pokój nr 29 II piętro. 6. Osoba zainteresowana inną formą kontaktu z Urzędem może złożyć zapytanie w tej sprawie. Urząd po przeprowadzeniu analizy danego przypadku poinformuje o realizacji tego kontaktu lub, w przypadku braku możliwości realizacji wnioskowanej formy kontaktu, zaproponuje formę alternatywną. 7. Starostwo udostępnia osobom uprawnionym dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy w dostępnej dla nich formie, na podstawie wniosku złożonego za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl. 8. Osoby uprawnione mają również prawo do skorzystania w kontaktach ze Starostwem z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana musie mieć ukończony 16 rok życia i zostać wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w Urzędzie. |
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Adres elektroniczny, pod którym możliwe jest pobranie i zainstalowanie danej aplikacji mobilnej: |
Pozostałe informacje
Wyjaśnienie dotyczące zobowiązania organu sektora publicznego w zakresie dostępności cyfrowej, na przykład: |
Zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności. | |
Formalne zatwierdzenie (na poziomie administracyjnym lub politycznym) oświadczenia w sprawie dostępności:
|
||
Odnośnik do sprawozdania z oceny, o ile jest dostępne, oraz w szczególności, jeżeli status strony internetowej lub aplikacji mobilnej pod względem zgodności wskazano jako „w pełni zgodna”: |
||
Wszelkie inne treści uznane za stosowne:
|
|