Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Starostwo Powiatowe w Żninie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.znin.idcom-jst.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Materiały audio lub wideo nie posiadają alternatyw np. w postaci audiodesrypcji.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. przez nieodpowiednie stosowanie hierarchizcji nagłówków.
- Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Gronet — mejlowo sekretariat@znin.pl lub telefonicznie +48 52 303 11 00.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Izabela Gronet pod adresem sekretariat@znin.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Potockiego 1, 88-400 Żnin
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Budynek Starostwa Powiatowego usytuowany jest w Żninie przy ul. Potockiego 1. Wejście główne zlokalizowane jest bezpośrednio przy ulicy, wejście przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd i winda) znajduje się z tyłu budynku (informacja na drzwiach głównych oraz na znaku usytuowanym przy chodniku prowadzącym do budynku); na parkingu wydzielono miejsce parkingowe (niebieskie oznakowanie) zlokalizowane blisko wejścia do budynku od strony podjazdu i windy, szerokość ciągów komunikacyjnych prowadzących do budynku (od strony parkingu i chodnika) umożliwia swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Tylne drzwi prowadzące na parter budynku (wejście podjazdem) posiadają próg utrudniający przejazd wózka inwalidzkiego (przejazd możliwy, lecz wymagający wysiłku); drzwi do budynku w kolorze kontrastowym do elewacji, otwierane na klamkę, nieautomatyczne, nierozsuwane. Przy wejściu znajduje się dzwonek wzywający, za pomocą którego można wezwać pracownika urzędu. Windą zewnętrzną można dotrzeć na I i II piętro; na III piętro dostęp wyłącznie schodami. W przypadku niemożności skorzystania z windy na II piętrze budynku znajduje się mata ewakuacyjna. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych dostosowana do poruszania się na wózkach inwalidzkich, brak schodków i półpięter na poszczególnych kondygnacjach. Szerokość drzwi do niektórych biur poniżej 90 cm - zapewniony dostęp alternatywny. Schody wewnątrz budynku wykonane są z materiału antypoślizgowego, posiadają niewidoczne listwy antypoślizgowe, szyny. Na parterze przy wejściu do budynku zamontowano nadajnik do systemu informacyjno-lokalizacyjnego z głośnikiem, który w sposób głosowy informuje w jakim miejscu się znajduje petent; na poszczególnych kondygnacjach umieszczone są nadajniki do systemu informacyjno-lokalizacyjnego bez głośnika informujące za pomocą smartfona o miejscu oraz rodzajach spraw załatwianych na danym piętrze. System ten współpracuje z aplikacją YourWay. Na drzwiach poszczególnych biur znajdują się kontrastowe tabliczki z nazwą wydziału, nr biura i hasłowym opisem realizowanych zadań w danym biurze, na drzwiach znajdują się również tabliczki nadklamkowe z napisami alfabetem Braille'a. Na poręczach umieszczono nakładki z napisami w języku Braille'a informujące o nr piętra. Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejście główne zlokalizowane jest bezpośrednio przy ulicy, wejście przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd i winda) znajduje się z tyłu budynku (informacja na drzwiach głównych oraz na znaku usytuowanym przy chodniku prowadzącym do budynku); na parkingu wydzielono miejsce parkingowe (niebieskie oznakowanie) zlokalizowane blisko wejścia do budynku od strony podjazdu i windy, szerokość ciągów komunikacyjnych prowadzących do budynku (od strony parkingu i chodnika) umożliwia swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Tylne drzwi prowadzące na parter budynku (wejście podjazdem) posiadają próg utrudniający przejazd wózka inwalidzkiego (przejazd możliwy, lecz wymagający wysiłku); drzwi do budynku w kolorze kontrastowym do elewacji, otwierane na klamkę, nieautomatyczne, nierozsuwane. Przy wejściu znajduje się dzwonek wzywający, za pomocą którego można wezwać pracownika urzędu.
Dostosowanie korytarzy:
Szerokość ciągów komunikacyjnych dostosowana do poruszania się na wózkach inwalidzkich, brak schodków i półpięter na poszczególnych kondygnacjach. Szerokość drzwi do niektórych biur poniżej 90 cm - zapewniony dostęp alternatywny.
Dostosowanie schodów:
Schody wewnątrz budynku wykonane są z materiału antypoślizgowego, posiadają niewidoczne listwy antypoślizgowe, szyny.
Dostosowanie wind:
Windą zewnętrzną można dotrzeć na I i II piętro; na III piętro dostęp wyłącznie schodami. W przypadku niemożności skorzystania z windy na II piętrze budynku znajduje się mata ewakuacyjna.
Dostępność pochylni:
Wejście przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd i winda) znajduje się z tyłu budynku (informacja na drzwiach głównych oraz na znaku usytuowanym przy chodniku prowadzącym do budynku).
Dostępność platform:
Wejście przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd i winda) znajduje się z tyłu budynku(informacja na drzwiach głównych oraz na znaku usytuowanym przy chodniku prowadzącym do budynku).
Dostępność tyflomap:
Na drzwiach poszczególnych biur znajdują się kontrastowe tabliczki z nazwą wydziału, nr biura i hasłowym opisem realizowanych zadań w danym biurze, na drzwiach znajdują się również tabliczki nadklamkowe z napisami alfabetem Braille'a. Na poręczach umieszczono nakładki z napisami w języku Braille'a informujące o nr piętra. Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostosowanie parkingów:
Na parkingu znajduje się miejsce wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Starostwo Powiatowe w Żninie (dalej Starostwo lub Urząd) zapewnia osobom mającym trudności w komunikowaniu się kontakt za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej powiat@znin.pl
- tłumacza PJM (polski język migowy)
- SJM (system językowo-migowy)
- SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych)
- W Starostwie zatrudnione są 2 osoby przeszkolone w stopniu podstawowym z języka migowego.
- Starostwo wyposażone jest w pętle indukcyjne, które znajdują się na sali sesyjnej oraz na parterze przy Wydziale Komunikacji i Dróg.
- Osoba uprawniona zainteresowana skorzystaniem z usługi tłumacza języka migowego powinna za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl zgłosić taką potrzebę na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie. W przypadku braku możliwości zapewnienia obsługi w planowanym terminie Urząd zawiadomi o tym wnioskodawcę wskazując inny możliwy termin lub inną formę realizacji uprawnienia.
- W sytuacjach nagłych Starostwo zapewni możliwość tłumaczenia na język migowy za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość. Z usługi tej można skorzystać zgłaszając potrzebę za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl lub osobiście do koordynatora ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pokój nr 29 II piętro.
- Osoba zainteresowana inną formą kontaktu z Urzędem może złożyć zapytanie w tej sprawie. Urząd po przeprowadzeniu analizy danego przypadku poinformuje o realizacji tego kontaktu lub, w przypadku braku możliwości realizacji wnioskowanej formy kontaktu, zaproponuje formę alternatywną.
- Starostwo udostępnia osobom uprawnionym dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy w dostępnej dla nich formie, na podstawie wniosku złożonego za pośrednictwem poczty elektronicznej powiat@znin.pl.
- Osoby uprawnione mają również prawo do skorzystania w kontaktach ze Starostwem z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana musie mieć ukończony 16 rok życia i zostać wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w Urzędzie.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego. W starostwie zatrudnione są dwie osoby przeszkolone w stopniu podstawowym z komunikacji w języku migowym.
Dostępność informacji głosowych:
Na parterze przy wejściu do budynku zamontowano nadajnik do systemu informacyjno-lokalizacyjnego z głośnikiem, który w sposób głosowy informuje w jakim miejscu się znajduje petent; na poszczególnych kondygnacjach umieszczone są nadajniki do systemu informacyjno-lokalizacyjnego bez głośnika informujące za pomocą smartfona o miejscu oraz rodzajach spraw załatwianych na danym piętrze. System ten współpracuje z aplikacją YourWay.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Starostwo wyposażone jest w pętle indukcyjne, które znajdują się na sali sesyjnej oraz na parterze przy Wydziale Komunikacji i Dróg.
