Koncert Noworoczny
Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak zaprasza serdecznie na Koncert Noworoczny, który odbędzie się w Sali Rotundowej w niedzielę 4 stycznia 2015 r. Początek o godz.17.00.
Wstęp - 10 zł
Monika Litwin-Dyngosz - mezzosopran
Patrycja Stróżyk - mezzosopran
Wojciech Dyngosz - baryton
Dorota Kuczyńska-Tlałka - fortepian
W programie:
arie i duety z oper, operetek i musicali
(J. Bock, E. Kálmán, F. Lehár, F. Loewe, G. Rossini)
tanga A. Piazzolli
Monika Litwin-Dyngosz urodziła się w Koszalinie, gdzie w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz rozpoczęła swą edukację artystyczną. Jest absolwentką Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (1997), Wydziału Wokalno-Aktorskiego tejże uczelni (1999) w klasie prof. Alicji Marczak Faberowej oraz Podyplomowych Studiów na kierunku Menager Kultury (Poznań 2000). Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: G. Kahrego, F. Barbieri, H. Łazarską, J. Gadulankę, J. Monarchę oraz M. Fołtyn. Od 1997 stale współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy. W 1999 założyła Agencję Artystyczną Otello, specjalizującą się w organizacji koncertów muzyki wokalnej i instrumentalnej. Czynnie uczestniczy w wielu przedsięwzięciach agencyjnych.
Patrycja Stróżyk edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych w Bydgoszczy w klasie fletu poprzecznego. Ukończyła Akademię Muzyczną w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie Ireny Maculewicz-Żejmo. Brała udział w kursach wokalnych, m.in. kursie muzyki dawnej prowadzonym przez wybitnego angielskiego kontratenora Paula Esswooda, profesora Royal Academy of Music w Londynie. Ukończyła wiele kursów w dziedzinie pedagogiki, psychologii oraz metodyki przedmiotów emisji głosu i zespołów wokalnych. W latach 1999-2002 była solistką Opery Nova w Bydgoszczy, na deskach której wystąpiła m. in. w scenicznej wersji Mesjasza G. F. Händla w partii altowej, w Traviacie G. Verdiego w partii Flory, w Skrzypku na dachu J. Bocka - J. Stein’a w partii Chawy, czy w Promises, promises B. Bacharach’a w partii Marge.Podjęła również współpracę z wieloma ośrodkami kulturalnymi w Polsce: Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Filharmonią im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, Filharmonią Podkarpacką w Rzeszowie, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Katedralnym Chórem Chłopięco-Męskim „Pueri Cantores Thorunienses”, Operą na Zamku w Szczecinie, Orkiestrą im. Johanna Strausa, Toruńską Orkiestrą Kameralną. Od 2002 roku prowadzi Wydział Wokalny w Szkole Muzycznej I i II st. w Szczecinku. Od 2009 r. współpracowała z Zakładem Kształcenia Wokalnego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie prowadziła zajęcia dydaktyczne z emisji głosu oraz śpiewu klasycznego. W roku 2010 rozpoczęła działalność dydaktyczną w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim, gdzie kształci młode śpiewaczki. W 2010 r. uzyskała stopień naukowy doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka i stopień nauczyciela dyplomowanego. Patrycja Stróżyk jest śpiewaczką specjalizującą się w muzyce dawnej. Jej repertuar obejmuje dzieła oratoryjne, operowe oraz lirykę wokalną. Koncertowała w wielu miastach Polski, a także we Włoszech, Francji i Niemczech.
Wojciech Dyngosz w roku 1996 ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Macieja Witkiewicza. Na scenie operowej debiutował, będąc na pierwszym roku studiów, partią Świstosa w Krakowiakach i Góralach W. Bogusławskiego i J. Stefaniego. Za swój prawdziwy debiut uważa jednak występ w operze Turandot G. Pucciniego (partia Pinga) na spektaklu inaugurującym III Bydgoski Festiwal Operowy (1996). Uczestniczył m. in. w Festiwalu im. Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju, Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie, Festiwalach Młodych Organistów i Wokalistów w Bydgoszczy oraz kursach mistrzowskich Janusza Monarchy, Jadwigi Gadulanki w Zakopanem oraz Marii Fołtyn i Włodzimierza Zalewskiego w Busku Zdroju i Festiwalu Pro Baltica w Toruniu i Warszawie. Brał udział w konkursie wokalnym w Dusznikach-Zdroju (1994, wyróżnienie w kategorii operowej) oraz w Konkursie im. Ady Sary w Nowym Sączu (1995, wyróżnienie). Koncertował w kraju i za granicą. Brał również udział w tournee na terenie Niemiec oraz Holandii śpiewając repertuar operowy oraz oratoryjno-kantatowy. Od 1997 stale współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy (do roku 2002 jako pracownik etatowy), poza tym z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Operą Śląską w Bytomiu oraz Operą Dolnośląską we Wrocławiu. Współpracował z wieloma reżyserami i choreografami, m.in. z: Igorem Przygrodzkim, Laco Adamikiem, Markiem Weiss-Grzesińskim, Waldemarem Zawodzińskim, Jackiem Chmielnikiem, Janiną Niesobską, Tadeuszem Konwińskim oraz dyrygentami: Mieczysławem Nowakowskim, Szymonem Kawallą, Ewą Michnik, Andrzejem Straszyńskim, Antonim Wicherkiem, Tadeuszem Zateyem, Zygmuntem Rychertem, Tadeuszem Serafinem, Piotrem Wajrakiem, Agnieszką Kreiner, Maciejem Figasem. Obecnie jest asystentem na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Macieja Witkiewicza (od 1999). Współpracował również z Wydziałem Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej. Od 1999, wraz z Moniką Litwin-Dyngosz, prowadzi Agencję Artystyczną OTELLO.
Dorota Kuczyńska-Tlałka urodzona w Gnieźnie. Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. F. Chopina w Poznaniu ukończyła z wyróżnieniem w klasie mgr. Jerzego Libery. Jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Jerzego Godziszewskiego i prof. Marii Murawskiej; kameralistyki prof. Krystyny Sucheckiej i prof. Zbigniewa Friemana. Interpretację niemieckiej liryki wokalnej doskonaliła u prof. Wolfganga Panwitza. Studia podyplomowe odbyła w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie kameralistyki prof. Maji Nosowskiej. Brała udział w konkursach pianistycznych i muzyki kameralnej. Występowała na Studenckich Festiwalach Pianistycznych „Forte-Piano” w Bydgoszczy oraz w cyklu Kołobrzeskich Wieczorów Kameralnych. Specjalizuje się w pracy ze śpiewakami. Jako akompaniator uczestniczyła w konkursach wokalnych m.in. w Wiedniu (Konkurs Pieśni F. Schuberta), Warszawie, Dusznikach-Zdroju oraz w Kursach Mistrzowskich dla wokalistów prowadzonych przez znakomite śpiewaczki: prof. Helenę Łazarską, prof. Jadwigę Rappé, Fedorę Barbieri. Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju, a także za granicą (Austria, Niemcy, Włochy).Od 1997 jest wykładowcą w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Wstęp - 10 zł
Monika Litwin-Dyngosz - mezzosopran
Patrycja Stróżyk - mezzosopran
Wojciech Dyngosz - baryton
Dorota Kuczyńska-Tlałka - fortepian
W programie:
arie i duety z oper, operetek i musicali
(J. Bock, E. Kálmán, F. Lehár, F. Loewe, G. Rossini)
tanga A. Piazzolli
Monika Litwin-Dyngosz urodziła się w Koszalinie, gdzie w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. G. Bacewicz rozpoczęła swą edukację artystyczną. Jest absolwentką Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (1997), Wydziału Wokalno-Aktorskiego tejże uczelni (1999) w klasie prof. Alicji Marczak Faberowej oraz Podyplomowych Studiów na kierunku Menager Kultury (Poznań 2000). Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: G. Kahrego, F. Barbieri, H. Łazarską, J. Gadulankę, J. Monarchę oraz M. Fołtyn. Od 1997 stale współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy. W 1999 założyła Agencję Artystyczną Otello, specjalizującą się w organizacji koncertów muzyki wokalnej i instrumentalnej. Czynnie uczestniczy w wielu przedsięwzięciach agencyjnych.
Patrycja Stróżyk edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych w Bydgoszczy w klasie fletu poprzecznego. Ukończyła Akademię Muzyczną w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie Ireny Maculewicz-Żejmo. Brała udział w kursach wokalnych, m.in. kursie muzyki dawnej prowadzonym przez wybitnego angielskiego kontratenora Paula Esswooda, profesora Royal Academy of Music w Londynie. Ukończyła wiele kursów w dziedzinie pedagogiki, psychologii oraz metodyki przedmiotów emisji głosu i zespołów wokalnych. W latach 1999-2002 była solistką Opery Nova w Bydgoszczy, na deskach której wystąpiła m. in. w scenicznej wersji Mesjasza G. F. Händla w partii altowej, w Traviacie G. Verdiego w partii Flory, w Skrzypku na dachu J. Bocka - J. Stein’a w partii Chawy, czy w Promises, promises B. Bacharach’a w partii Marge.Podjęła również współpracę z wieloma ośrodkami kulturalnymi w Polsce: Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Filharmonią im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, Filharmonią Podkarpacką w Rzeszowie, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Katedralnym Chórem Chłopięco-Męskim „Pueri Cantores Thorunienses”, Operą na Zamku w Szczecinie, Orkiestrą im. Johanna Strausa, Toruńską Orkiestrą Kameralną. Od 2002 roku prowadzi Wydział Wokalny w Szkole Muzycznej I i II st. w Szczecinku. Od 2009 r. współpracowała z Zakładem Kształcenia Wokalnego Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie prowadziła zajęcia dydaktyczne z emisji głosu oraz śpiewu klasycznego. W roku 2010 rozpoczęła działalność dydaktyczną w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim, gdzie kształci młode śpiewaczki. W 2010 r. uzyskała stopień naukowy doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka i stopień nauczyciela dyplomowanego. Patrycja Stróżyk jest śpiewaczką specjalizującą się w muzyce dawnej. Jej repertuar obejmuje dzieła oratoryjne, operowe oraz lirykę wokalną. Koncertowała w wielu miastach Polski, a także we Włoszech, Francji i Niemczech.
Wojciech Dyngosz w roku 1996 ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Macieja Witkiewicza. Na scenie operowej debiutował, będąc na pierwszym roku studiów, partią Świstosa w Krakowiakach i Góralach W. Bogusławskiego i J. Stefaniego. Za swój prawdziwy debiut uważa jednak występ w operze Turandot G. Pucciniego (partia Pinga) na spektaklu inaugurującym III Bydgoski Festiwal Operowy (1996). Uczestniczył m. in. w Festiwalu im. Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju, Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie, Festiwalach Młodych Organistów i Wokalistów w Bydgoszczy oraz kursach mistrzowskich Janusza Monarchy, Jadwigi Gadulanki w Zakopanem oraz Marii Fołtyn i Włodzimierza Zalewskiego w Busku Zdroju i Festiwalu Pro Baltica w Toruniu i Warszawie. Brał udział w konkursie wokalnym w Dusznikach-Zdroju (1994, wyróżnienie w kategorii operowej) oraz w Konkursie im. Ady Sary w Nowym Sączu (1995, wyróżnienie). Koncertował w kraju i za granicą. Brał również udział w tournee na terenie Niemiec oraz Holandii śpiewając repertuar operowy oraz oratoryjno-kantatowy. Od 1997 stale współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy (do roku 2002 jako pracownik etatowy), poza tym z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Operą Śląską w Bytomiu oraz Operą Dolnośląską we Wrocławiu. Współpracował z wieloma reżyserami i choreografami, m.in. z: Igorem Przygrodzkim, Laco Adamikiem, Markiem Weiss-Grzesińskim, Waldemarem Zawodzińskim, Jackiem Chmielnikiem, Janiną Niesobską, Tadeuszem Konwińskim oraz dyrygentami: Mieczysławem Nowakowskim, Szymonem Kawallą, Ewą Michnik, Andrzejem Straszyńskim, Antonim Wicherkiem, Tadeuszem Zateyem, Zygmuntem Rychertem, Tadeuszem Serafinem, Piotrem Wajrakiem, Agnieszką Kreiner, Maciejem Figasem. Obecnie jest asystentem na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Macieja Witkiewicza (od 1999). Współpracował również z Wydziałem Dyrygentury Chóralnej i Edukacji Muzycznej. Od 1999, wraz z Moniką Litwin-Dyngosz, prowadzi Agencję Artystyczną OTELLO.
Dorota Kuczyńska-Tlałka urodzona w Gnieźnie. Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. F. Chopina w Poznaniu ukończyła z wyróżnieniem w klasie mgr. Jerzego Libery. Jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Jerzego Godziszewskiego i prof. Marii Murawskiej; kameralistyki prof. Krystyny Sucheckiej i prof. Zbigniewa Friemana. Interpretację niemieckiej liryki wokalnej doskonaliła u prof. Wolfganga Panwitza. Studia podyplomowe odbyła w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie kameralistyki prof. Maji Nosowskiej. Brała udział w konkursach pianistycznych i muzyki kameralnej. Występowała na Studenckich Festiwalach Pianistycznych „Forte-Piano” w Bydgoszczy oraz w cyklu Kołobrzeskich Wieczorów Kameralnych. Specjalizuje się w pracy ze śpiewakami. Jako akompaniator uczestniczyła w konkursach wokalnych m.in. w Wiedniu (Konkurs Pieśni F. Schuberta), Warszawie, Dusznikach-Zdroju oraz w Kursach Mistrzowskich dla wokalistów prowadzonych przez znakomite śpiewaczki: prof. Helenę Łazarską, prof. Jadwigę Rappé, Fedorę Barbieri. Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju, a także za granicą (Austria, Niemcy, Włochy).Od 1997 jest wykładowcą w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.