CHRISTUS NATUS EST NOBIS

Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak zaprasza serdecznie na Koncert Bożonarodzeniowy - CHRISTUS NATUS EST NOBIS. Koncert w wykonaniu Katarzyny Rymarczyk (sopran), Agnieszki Piass (sopran), studentów klasy śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk i mgr Katarzyny Piass oraz Katarzyny Nowaczewskiej - Manthey (fortepian) odbędzie się w Sali Rotundowej 15 grudnia 2013 r. Początek o godz. 17.00.


W programie kolędy i pastorałki.

Katarzyna Rymarczyk ukończyła studia wokalne w PWSM w Łodzi pod kierunkiem prof. Olgi Olginy. Na trzecim roku studiów została zaangażowana jako solistka do Teatru Muzycznego w Łodzi. Po studiach współpracowała z Operą w Bydgoszczy, a także z Teatrem Wielkim w Łodzi i Teatrem Miejskim w Magdeburgu. Po powrocie do Bydgoszczy otrzymała angaż w Operze, gdzie pracowała do roku 1991. W swej bogatej karierze artystycznej była solistką Teatrów Operowych w Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Magdeburgu. Wykonawczyni pierwszoplanowych ról w najsłynniejszych dziełach operowych, takich jak: Tosca (Tosca), Cyganeria (Mimi) G. Pucciniego, Aida (Aida), Bal maskowy (Amelia), Otello (Desdemona) G. Verdiego, Halka (Halka), Hrabina (Hrabina) S. Moniuszki, Wolny strzelec (Agata) K.M. Webera, Kniaź Igor (Jarosławna) A. Borodina, Rycerskość wieśniacza (Santuzza) P. Mascagniego, Wesele Figara (Hrabina) W.A. Mozarta. Wykonywała również w salach filharmonicznych wiele utworów oratoryjnych, m.in. W.A. Mozarta, G.F. Haendla i F. Nowowiejskiego. Nagrała cztery płyty CD z pieśniami kompozytorów polskich i ariami S. Moniuszki oraz dla firmy włoskiej - Ave Maria w muzyce i Requiem D. Cimarosy. Od roku 1981 jest pedagogiem Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Wykładała także w klasie śpiewu w Akademiach Muzycznych Łodzi i Poznania. Jej uczennice śpiewają w teatrach operowych w Polsce i w Europie. Od dwóch lat prowadzi zajęcia wokalne na wakacyjnych kursach dla stażystów w Paryżu. Była również członkiem jury na konkursach wokalnych w Polsce. Jej hobby to praca społeczna, do roku 2001 była prezesem Towarzystwa Muzycznego im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy. Od lutego 2011 pełni funkcję Kierownika Katedry Wokalistyki w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Agnieszka Piass urodziła się w Poznaniu. Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk (2002, dyplom z wyróżnieniem). W latach 2000/2001 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2004 ukończyła studia podyplomowe w Hochschule für Musik C.M. von Webera w Dreźnie w klasie prof. Ch. Elssnera. W tym czasie była stypendystką niemieckiej Fundacji DAAD w Bonn. Uczestniczyła w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach wokalnych oraz festiwalach, m.in. takich jak: I Konkurs Pieśni Polskiej im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (1998, III miejsce i wyróżnienie specjalne), I Konkurs Sopranowy im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (2000, I miejsce i wyróżnienie specjalne), V Międzyuczelniany Konkurs Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2001, III miejsce), Festiwal dla młodych śpiewaków w Rheinsbergu - Niemcy (2000 - W.A. Mozart, partia Hrabiny Almaviva w operze Wesele Figara; 2001 - G. Rossini, partia sopranowa w Petite Messe solennelle), VI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. S. Moniuszki (2007, finalistka, nagroda specjalna Fundacji L. van Beethovena oraz nagroda Lwowskiego Teatru Narodowego w postaci wykonania partii Mimi w operze Cyganeria G. Pucciniego). Bierze udział w licznych koncertach i galach operowych w Polsce i poza jej granicami, m.in.: w Niemczech, Belgii, Holandii, Stanach Zjednoczonych (Chicago), występując pod batutą Ł. Borowicza, A. Knapa, K. Korda, W. Kunca, J. Maksymiuka, W. Michniewskiego, J. Przybylskiego, I. Sowińskiej, S. Stuligrosza, J Swobody, K. Urbańskiego. Z jej udziałem zarejestrowane zostały m.in. wykonania Symfonii na sopran solo i chóry Nihil homine miribilius K. Dębskiego pod batutą samego kompozytora podczas V Międzynarodowego Festiwalu Chórów Uniwersyteckich w Poznaniu Universitas Cantans (2002) oraz Te Deum S. Mathusa pod batutą Kurta Masura, skomponowanego na otwarcie katedry Frauenkirche w Dreźnie (2005). Dokonała również nagrania dla Telewizji Monachium programu Europejskie Święta Bożego Narodzenia w Bamberg. Jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej oraz Opery Narodowej. Szczególnie związana z Operą Nova w Bydgoszczy, gdzie wykonuje liczne partie sopranowe. Współpracuje także z Symfonią Nova, Operą Bałtycką w Gdańsku, filharmoniami polskimi (Narodową, poznańską, szczecińską, gdańską, łomżyńską, gliwicką, sudecką, świętokrzyską, białostocką, rzeszowską) i niemieckimi (Frankfurt, Bonn, Drezno), a od września 2009 także z filharmonią w Kaliningradzie (Rosja). Jest wykładowcą na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Katarzyna Nowaczewska-Manthey urodziła się w Poznaniu, gdzie ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne. Studia kontynuowała w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Jarosława Drzewieckiego. Szczególne miejsce w jej działalności koncertowej zajmuje kameralistyka. Swoje umiejętności solistyczne i kameralne rozwijała pod kierunkiem m.in.: Tatiany Szebanowej, Katarzyny Jankowskiej, Celiny Hellerowej, Aleksieja Orłowieckiego, Andrzeja Bauera, Jadwigi Kaliszewskiej, Jerzego Marchwińskiego i Waldemara Malickiego. Towarzyszy uczniom i studentom na konkursach, zdobywając liczne nagrody za wyróżniający akompaniament. Uczestniczy również jako akompaniator w Kursach Mistrzowskich, współpracując z takimi artystami jak: Viktor Pikajzen, Konstanty Andrzej Kulka, Wojciech Mrozek, Patrycja Piekutowska, Józef Frakstein. Ma na swym koncie występy m.in. ze skrzypkiem Bartłomiejem Niziołem, klarnecistą Wojciechem Mrozkiem, kontrabasistą Szymonem Marciniakiem i hiszpańską sopranistką Eugenią Pont-Burgoyne. Występuje w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Austria). Dokonała nagrań dla TVP. Jest nauczycielem klasy fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej w Bydgoszczy oraz wykładowcą w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W roku 2004 otrzymała Dyplom Ministra Kultury za szczególne osiągnięcia pedagogiczne. W kwietniu 2013 roku otrzymała Grand Prix w kategorii Kameralistyka, pierwszą nagrodę w kategorii Fortepian Solo i Nagrodę Specjalną za wykonanie utworu kompozytora polskiego na I International Master Competition for Music Teachers w Warszawie.

Wstęp - 10 zł

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X