Ogłoszenie o ograniczeniach w wykonywaniu zadań
Ogłoszenie o ograniczeniach w wykonywaniu zadań
w Starostwie Powiatowym w Żninie
obowiązujące od dnia 19 marca 2020 r.
Na podstawie §8 ust.1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433), w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie obywateli, zmienia się zasady przyjmowania klientów:
I. Wyłącza się bezpośrednią obsługę klientów. Wszystkie wcześniej umówione wizyty w zakresie spraw załatwianych przez wydziały Starostwa zostały anulowane. Wstrzymuje się również rezerwację nowych wizyt. Czynne wyłącznie wejście główne do urzędu (wejście od strony podjazdu oraz winda zostają wyłączone z użytkowania)
W wyjątkowo pilnych sytuacjach prosimy o uprzedni kontakt telefoniczny lub mailowy z wydziałem merytorycznym załatwiającym sprawę. Poniżej wykaz dyżurnych nr kontaktowych oraz adresów mailowych poszczególnych Wydziałów (czynnych w godzinach pracy urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30)
Nazwa Wydziału
|
Nr telefonu
|
Adres e-mail
|
Wydział Komunikacji i Dróg
|
52 30 31 100 wew. 33 |
|
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
|
690 080 095 |
|
Wydział Urbanistyki i Architektury
|
52 30 31 100 wew. 12 |
|
Wydział Zdrowia, Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
|
52 30 31 100 wew. 57 |
|
Powiatowy Rzecznik Konsumenta
|
728 390 594 |
|
Wydział Promocji i Rozwoju Lokalnego
|
661 719 319 |
|
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
|
52 30 31 100 wew. 45 |
|
Wydział Organizacyjny, Biuro Rady i Zarządu Powiatu
|
52 30 31 100 wew. 53 |
|
Sekretariat Starosty Żnińskiego
|
52 30 31 100 wew. 13 |
Gwarantujemy obsługę jedynie nr telefonów i adresów mailowych dyżurnych wskazanych w tabeli powyżej.
Pełen wykaz spraw, które można załatwić w urzędzie wraz z wykazem nr telefonów oraz adresów mailowych do poszczególnych pracowników znajduje się pod linkiem https://bip.powiatzninski.pl/dokumenty/menu/93. Ze względu na dużą absencję pracowników nie gwarantujemy jednak obsługi wszystkich nr telefonów i skrzynek mailowych. Należy traktować je jako dodatkowe.
Wszelkie wnioski i formularze do poszczególnych spraw dostępne są pod adresem: http://eboi.powiatzninski.pl/dokumenty
Apelujemy o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres Urzędu: Starostwo Powiatowe w Żninie, ul. Potockiego 1, 88-400 Żnin.
II. W zakresie Wydziału Komunikacji i Dróg:
- Obsługa w Wydziale Komunikacji i Dróg odbywać się będzie w godzinach 7.30 – 13.00. Obsługiwane będą wyłącznie sprawy pilne wymagające bezpośredniej wizyty w urzędzie.
- Pracownicy nie będą obsługiwać uczniów, którzy przychodzą do urzędu celem założenia profilu kandydata na kierowcę, nieprawidłowo wykorzystując czas wolny w związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych w szkołach.
- Zgłoszenia nabycia pojazdu należy dokonywać za pośrednictwem platformy ePUAP https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne lub drogą pocztową. Wizyta w urzędzie nie jest wymagana, bowiem zgłoszenie nie wiąże się z wymianą tablicy rejestracyjnej i opłatą. Podobnie w przypadku zgłoszenia zbycia pojazdu.
- Wszystkie pojazdy rejestrowane będą dopiero po upływie co najmniej 14 dni od dnia ich zakupu.
Minister Infrastruktury przekazał do Ministra Rozwoju propozycję wydłużenia do 180 dni terminów:
- na zarejestrowanie pojazdu niebędącego pojazdem nowym sprowadzonym z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
- na zawiadomienie starosty o nabyciu i zbyciu pojazdu zarejestrowanego, o którym mowa w art. 71 ust. 7 i art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Obecnie aby spełnić te wymagania właścicieli pojazdów obowiązuje termin 30 dni.
W zaproponowanych zmianach przepisów zapewniono również, że właściciele pojazdów, którzy w okresie 30 dni przed dniem ich wejścia w życie nie wykonali omawianego obowiązku rejestracji pojazdu albo zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu zarejestrowanego będą korzystać także z wydłużonego do 180 dni terminu określonego w ww. przepisach Prawa o ruchu drogowym.
Proponowane wydłużenie terminu do 180 dni ma obowiązywać do 31 grudnia 2020r.
III. W zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i nieodpłatnej mediacji będą nieczynne. Osoba uprawniona może skorzystać z bezpłatnej porady prawnej przesyłając skan lub zdjęcie podpisanego wniosku na adres e-mail: npp@znin.pl. Wzór wniosku: https://znin.pl/pl/contents/content/212/3195.
IV. W zakresie Informacji Turystycznej
Informacja Turystyczna w Żninie (Plac Wolności 20) do odwołania zawiesza bezpośrednią obsługę turystów. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub internetowego: tel. +48 690 075 041, e-mail it@znin.pl, FB: Pałuki Informacja Turystyczna.
V. Kasa czynna w godzinach 7.45 - 13.00.
VI. Zachęcamy do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl
Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do Urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej – na stronie www.pz.gov.pl
VII. Realizowany jest system pracy zdalnej dla części urzędników.
VIII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na „Przeprowadzenie robót termomodernizacyjnych w budynku przy ulicy Szpitalnej 32 w Żninie” zgodnie z postanowieniami SIWZ (bez zmian).
Starosta Żniński
Zbigniew Jaszczuk
Żnin, dnia 18 marca 2020 r.