Otrzymaj wsparcie za pomocą platformy PUE ZUS

 

Wsparcie ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej

 

Aby otrzymać wsparcie realizowane przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej, trzeba złożyć odpowiedni wniosek:

- RDZ – wniosek o zwolnienie z opłacania składek,

Instrukcja wypełniania wniosku RDZ - pobierz

 

- RSP-C – wniosek o świadczenie postojowe dla umów cywilnoprawnych (wypełnia zleceniodawca lub zamawiający),

Instrukcja wypełniania wniosku RSP-C - pobierz

 

- RSP-D – wniosek o świadczenie postojowe dla prowadzących działalność,

Instrukcja wypełniania wniosku RSP-D – pobierz

 

- RDU – wniosek o ulgę w opłacaniu składek (odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek) bez opłaty prolongacyjnej.

 

Wszystkie te wnioski są dostępne online -

na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz na stronie www.zus.pl.

 

 

Załóż konto na PUE ZUS nie wychodząc z domu

W związku z zagrożeniem koronawirusem Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do korzystania z usług Platformy Usług Elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu. Do tej pory na Platformie Usług Elektronicznych zarejestrowało się ponad trzy miliony sześćset tysięcy naszych klientów.

 

Konto na PUE ZUS możesz założyć na - https://www.zus.pl/pue/rejestracja

Wszelką pomoc podczas rejestracji uzyskasz na - https://www.zus.pl/portal/pomoc/

 

W obecnej sytuacji nie chodzi już o bezpieczeństwo nas samych, ale osób, z którymi mieszkamy, które spotykamy. Akcja "zostań w domu" ma sens, dlatego jeśli nie musimy wychodzić na zewnątrz, zastosujmy się do zaleceń medyków. Wiele spraw możemy załatwić przez interenet, także tych urzędowych.

Z ZUS-em możemy kontaktować się m.in za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych.  Wystarczy założyć konto na PUE ZUS. Można to zrobić na swoim domowym komputerze, bez wychodzenia z domu. Jest to bardzo proste i trwa tylko chwilę. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego).

Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić:

  • przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,
  • bezpośrednio ze strony swojego banku.

 

Dzięki profilowi na PUE można uzyskać nie tylko informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach, ale także wyliczyć prognozowaną emeryturę. Na PUE ZUS można także samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.  Z PUE najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek.

 

Warto wiedzieć, że przedsiębiorca, który zatrudnia powyżej pięciu osób, ma obowiązek posiadać profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X